Pozitív kommunikáció az iskolában

Göntér Mónika a Pünkösdi Teológiai Főiskola tanszékvezető asszonya volt októberi ITEM műhelymunkánk meghívott előadója.

Az összejövetel lehetőséget adott arra, hogy szakértő asszony tréneri tapasztalatain keresztül mutassa be, a pozitív kommunikáció szerepét és hatását.

Kiemelte a gyermeki kommunikáció időbeli vetületét, annak megfigyelését, hogy a gyermek monológja múltra, jelenre vagy jövőre irányul. Meglátásai szerint fontos megfigyelési szempont lehet a beszéd tartalma. Pedagógusok és szülők számára is hasznos lehet annak megvizsgálása, hogy a remények, sikerek, erősségek vagy a kudarcok, félelmek, gyengeségek uralják a társalgást.

A prezentáció során az érdeklődők részletesen megismerhették a dialogikus orientáció modelljét, azon belül is az „erőforrások” és a „vágyott jövő” jelentőségét.

A program interaktív részében alkalmazott esetpéldák és a hozzájuk tartozó kérdések jól segítették a részt vevőket abban, hogy gyakorlati tudást szerezzenek egy-egy probléma megoldásához.

Ezúton mondunk köszönet Göntér Mónika mesteroktató asszonynak!

képek