2019. február 22.
Február 20-án a Mozgásjavítóban zajlott a Közép-Pesti Tankerület és az EGYMI Országos Egyesülete által szervezett Gyógypedagógiai Szakmai Konferencia és ehhez kapcsolódóan a testi és érzékszervi fogyatékos intézmények attitűdformáló programja.
A bevezető köszöntők után ráhangolódásként Dr. Perlusz Andrea, az ELTE BGGYTF dékán-helyettesének előadását hallgatták meg a résztvevők, aki a hatékony és eredményes integráció feltételeit vázolta fel.
Kőpatakiné Mészáros Mária a befogadásról, mint a mindenki számára kifejlesztett iskolai formáról, majd az egész életen át tartó tanuláshoz való hozzáférésről, a munkavállalók készségeinek és kompetenciáinak naprakésszé tételéről, az oktatási és képzési rendszereknek a munkaerő-piaci igényekhez való jobb igazításáról beszélt.
Záró előadásként az együttnevelés eszközrendszereiről hallgatták meg Locsmándi Alajos gondolatait a résztvevők.
Az előadások után olyan sajátos programot kínált az 5 gyógypedagógiai intézmény, amely során szembesülhettek a résztvevő pedagógusok a sajátos nevelési igényű tanulók nevelési-oktatási- ismeretszerzési folyamatainak korlátaival, nehézségeivel, azok megoldásaival. Nagyon sok intézményéből érkeztek pedagógusok, hogy ismereteket és tapasztalatokat szerezzenek a pedagógiának erről a speciális területéről.
A programban résztvevő intézmények:
- Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, EGYMI és Kollégium
- Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Diákotthona
- Gyengénlátók Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
- Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Szakiskolája, Készségfejlesztő Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Kollégiuma és Gyermekotthona
- Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Kollégium
Az attitűdformáló program során kipróbálhatták a pedagógusok, hogy milyen Braille írógépen írni, jelnyelven kommunikálni, a vakok hogyan tájékozódnak az utcán való közlekedésük során, milyen eszközök használatával segítik a gyengénlátó diákokat a tanulásban. A nagyothallók bemutatták azokat a készülékeket, amelyek segítségével javítható a gyermekek hallása. A házigazda Mozgásjavító helyszínén a téri tájékozódás, a figyelemzavar problémáit élhették át a pedagógusok, majd megismerkedtek a járást segítő eszközök sokaságával, végül kipróbálhatták a kerekesszékben való közlekedést is.