„Figyelj rám!” Gyógypedagógiai Szakmai Konferencia

2019. február 22.

Február 20-án a Mozgásjavítóban zajlott a Közép-Pesti Tankerület és az EGYMI Országos Egyesülete által szervezett Gyógypedagógiai Szakmai Konferencia és ehhez kapcsolódóan a testi és érzékszervi fogyatékos intézmények attitűdformáló programja.

A bevezető köszöntők után ráhangolódásként Dr. Perlusz Andrea, az ELTE BGGYTF dékán-helyettesének előadását hallgatták meg a résztvevők, aki a hatékony és eredményes integráció feltételeit vázolta fel.

Kőpatakiné Mészáros Mária a befogadásról, mint a mindenki számára kifejlesztett iskolai formáról, majd az egész életen át tartó tanuláshoz való hozzáférésről, a munkavállalók készségeinek és kompetenciáinak naprakésszé tételéről, az oktatási és képzési rendszereknek a munkaerő-piaci igényekhez való jobb igazításáról beszélt.

Záró előadásként az együttnevelés eszközrendszereiről hallgatták meg Locsmándi Alajos gondolatait a résztvevők.

Az előadások után olyan sajátos programot kínált az 5 gyógypedagógiai intézmény, amely során szembesülhettek a résztvevő pedagógusok a sajátos nevelési igényű tanulók nevelési-oktatási- ismeretszerzési folyamatainak korlátaival, nehézségeivel, azok megoldásaival. Nagyon sok intézményéből érkeztek pedagógusok, hogy ismereteket és tapasztalatokat szerezzenek a pedagógiának erről a speciális területéről.

A programban résztvevő intézmények:

  • Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola, EGYMI és Kollégium
  • Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája, Speciális Szakiskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Diákotthona
  • Gyengénlátók Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye és Kollégiuma
  • Vakok Óvodája, Általános Iskolája, Szakiskolája, Készségfejlesztő Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Kollégiuma és Gyermekotthona
  • Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Kollégium

Az attitűdformáló program során kipróbálhatták a pedagógusok, hogy milyen Braille írógépen írni, jelnyelven kommunikálni, a vakok hogyan tájékozódnak az utcán való közlekedésük során, milyen eszközök használatával segítik a gyengénlátó diákokat a tanulásban. A nagyothallók bemutatták azokat a készülékeket, amelyek segítségével javítható a gyermekek hallása. A házigazda Mozgásjavító helyszínén a téri tájékozódás, a figyelemzavar problémáit élhették át a pedagógusok, majd megismerkedtek a járást segítő eszközök sokaságával, végül kipróbálhatták a kerekesszékben való közlekedést is.