2019. május 17.„Az év együttnevelő intézménye” díjak kerültek átadásra május 17-én az egyesület
„Dimenziók 2019” országos konferenciáján.
Az alábbi intézmények részesültek elismerésben:
Bajai Szakképzési Centrum Kossuth Zsuzsanna Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziuma
Kaposvári Kodály Zoltán Központi Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Kisszállási Sallai István Általános iskola
Kondor Béla Általános Iskola
Szederkényi Általános Iskola
Ezúton is gratulálunk az elismeréshez!
Az alábbiakban a szülői és az EGYMI ajánlásokból vett méltatásokat közöljük.
BMSZC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakgimnáziuma
Szülő:
„A pedagógusok tisztában vannak azzal, hogy az elfogadó attitűdért folyamatosan tenni kell és ez valóban meg is valósul. Az iskola biztosítja a speciális fejlesztéseket, differenciált oktatást, egyéni megsegítéseket. A mozgáskorlátozott fiataloknak lehetőségük van ebben az intézményben kipróbálni az önállóságukat, mert megfelelő támogatást kapnak a tanároktól, erre az önállóságra felnőtt életükben nagy szükségük lesz. Örülünk neki, hogy gyermekünk egy olyan iskolába jár, ahol teljesen természetes a fogyatékosság, elfogadják, támogatják, ugyanolyan lehet, mint bármelyik társa.”
Kondor Béla Általános Iskola
EGYMI ajánlásból:
„Szakmai nyitottság, „sokszínűség” jellemző az intézményre. Nevelő oktató gyakorlatuk személyiségközpontú. Legfontosabb céljuk a nehézségekkel élő gyermekek képességeinek maximális kibontakoztatása, motiválása. Elfogadó, befogadó attitűdjük mellet innovatív szemléletük is kiemelkedő a kerületben. Rendszeresen vesznek részt közös programokon, sporteseményeken a XVIII. Kerületi SOFI és a Kondor Béla Általános Iskola tanulói, ahol lehetőség adódik a sérült és ép gyermekek számára az egymás megismerésére, elfogadására.”
Bajai Szakképzési Centrum Kossuth Zsuzsanna Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
EGYMI ajánlásából:
„Az intézmény módszertani kultúráját és szellemiségét az elfogadás és valódi esélyteremtés igénye hatja át. Az eredményes együttnevelés érdekében nagyon empatikusan és segítőkészen áll a sajátos nevelési igényű tanulókhoz. Pedagógus és pedagógiai munkát segítő dolgozói odafigyelnek a tanulók egyéni szükségleteikre, a szükséges mértékben segítik őket. Az intézményvezetés számára kiemelten fontos az elfogadást támogató szervezeti keretek megteremtése.”