2016. január 12., A projektoktatás intézményünk korszerű tanulásszervezési eljárásainak egyik fontos eleme. A projektek során a tanulók egy központi témát dolgoznak fel, ami a gyermekek valódi önállóságán alapul. A pedagógusok ezen önállóságnak segítői, támogatói.
Ez a forma tág teret ad a sikernek, folyamatos cselekvésre ösztönöz. Nagy előnye az élet közeliség és a szociális tanulás.
A projektoktatást az interdiszciplinaritás jellemzi, az egyéni, páros és csoport munkák váltakozása. Fontos része a kutatómunka, amely számos kompetencia fejlesztésére ad lehetőséget.
A változatos, a tanulókat különböző helyzetekben tevékenykedő, különböző módszerekkel történő feldolgozás, igazi élmény a diákok számára.
A projektoktatás során a felső tagozaton történelmi témák kerülnek ily módon megismerésre.
A 6. osztály 8 héten keresztül az Árpád-házi uralkodók világába érezhette magát. Rengeteg ismeretet szereztek a királyok életéről, intézkedéseiről, a kor mindennapjairól.
A projektzárók remek alkalmat biztosítanak a munkás hetek megkoronázására. Az előkelők bőrébe bújt diákok beszámolhatnak tudásukról, részt vehetnek lovagi tornán, vidáman elfogyaszthatják a közösen elkészített étkeket.
A projektek azáltal, hogy építenek a tanulók érdeklődésére, tapasztalataira, kielégíti tudásvágyukat, a sikeres munka élményét nyújtja mindenki számára.