2019. november 8. Avagy célegyenesben a pedagógus portfólió
Novemberi műhelymunkánkat azoknak a pedagógusoknak ajánlottuk, akik minősítésre jelentkeztek és szerettek volna a gyakorlatban jól hasznosítható segítséget kapni a portfólió összeállításához.
Ehhez a témához adott javaslatokat, ötleteket Mucsiné Erdei Mónika a Szegedi POk szaktanácsadója.
Előadását az önreflexiók szerepére építette, segítve ezzel a reflektív gondolkodás kialakulását. Felvázolta a reflektív gondolkodás történeti előzményeit, majd választ adott arra a kérdésre, hogy a pedagógiai problémamegoldás egyenlő-e a reflektív gondolkodással.
A reflektív gondolkodás modelljének és szintjének bemutatása után a részt vevők képet kaphattak arról, hogy a jó reflektív pedagógus folyamatosan figyeli, elemzi, értékeli módszereit és szükség esetén módosítja azokat. Bemutatta, hogy a pedagógiai gyakorlat kritikus vizsgálata hogyan állítható a szakmai fejlődés szolgálatába.
A műhelymunkán részt vevő pedagógusok konkrét segítséget kaptak abban, hogy melyek a reflexió részei, terjedelmi követelményei, melyek azok a kérdések, amelyek segítik a pedagógiai folyamat során a reflektivitás kialakulását és melyek azok a típushibák, amiket érdemes elkerülni.
Mivel a reflexiók a portfóliók meghatározó részét képezik, a visszajelzések alapján a pedagógusok a műhelymunkát különösen hasznosnak értékelték.
Ezúton is köszönetet mondunk Mucsiné Erdei Mónikának!